سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تاریخ 16 فروردین 1385 در روزنامه همشهری (پنج شنبه 85/8/11 ساعت 10:21 صبح)

طراح داخلی آپارتمان خود باشیم

:: ایمان بستامی امروزه با افزایش روز افزون تنش های روانی ناشی از قوطه ور شدن در محیط های اجتماعی و صنعتی نیاز به فضایی آرام و دلنشین بیش از پیش احساس می شود ، به همین دلیل توجه به زیبایی محلی که در آن زندگی می کنیم بسیار قابل اهمیت است . متاسفانه در کشور ما کمتر توجهی به طراحی داخل بنا میشود و طراحی داخلی به رستورانها و مرکز تجاری خلاصه می شود . شاید یکی از دلایل مهم آن بالا بودن هزینه طراحی به وسیله فرد متخصص است .من در اینجا به نکاتی ساده در مورد طراحی داخلی کل آپارتمان اشاره میکنم تا شما نیز بتوانید بدون استفاده از تخصص فردی تا حدودی به طراحی فضای آپارتمانی خود بپردازید.

• فضای ورودی ورودی ساختمان جزء فضاهایی می باشد که در طراحی آن کمتر توجه می شود و معمولا" به عنوان جا کفشی از آن استفاده می شود ، در صورتی که اولین فضایی که پیام دعوت را به مخاطب ارسال مینماید ورودی است . و میبایست این پیام را با بگار گیری عناصر بصری مناسب تقویت کرد . جهت تحقق بخشیدن به این هدف میتوان از کمد های جا لباسی همراه با بوفه استفاده کرد . توجه کنید که ابعاد عرضی کمد زیاد نباشد زیرا فضا را خرد و حقیر می نماید. استفاده از یک آینه سر تا پا نیز این فضا را کامل تر می کند.

 
• نشیمن و پذیرایی بعد از ورودی به فضای نشیمن و پذیرایی می رسیم . عناصری که در مسیر ورود به نشیمن یا پذیرایی قرار می گیرند میبایست به نحوی چیده شوند که فرد را به طرف محل مبلمان هدایت و همراهی نمایند. و تا حد امکان باعث دور زدن و یا چرخیدن مهمان نشوند...




رنگهای زنده (پنج شنبه 85/8/11 ساعت 10:21 صبح)

با رنگ های زنده بیشتر آشنا شویم

 

رنگ های زنده همواره رنگ هایی دوست داشتنی هستند. این رنگ ها به نحوی اغراق آمیز جاذب نگاه و توجه بیننده هستند و هرگز از نظر بیننده دور نمی مانند. رنگ های زنده ای که انرژی و هیجان در فضا می پراکنند و برای افرادی که دوست دارند هر روز صبح در فضایی پر انرژی و سرزنده چشم بگشایند و روزشان را با هیجان و سرزندگی آغاز کنند ایده آل هستند.

از آنجا که اغلب ما بیشتر با رنگ های خاموش و خنثی در محیط زندگی مأنوس هستیم به کارگیری این رنگ ها نیازمند جسارت است. اما چنانچه این رنگ ها را در ترکیبی مناسب به کار گیرید این جسارت بی پاداش نخواهد ماند و نتیجه فضایی درخشان، زیبا و فوق العاده جذاب خواهد بود. پیش از انتخاب چنین پالت رنگی برای فضای منزلتان به سلیقه خود نیز توجه کنید زیرا برای بسیاری از مردم زندگی در چنین فضاهای رنگینی برای مدت طولانی ممکن  است آزار دهنده باشد. یکی از روش های ارزیابی سلیقه واقعی شما در انتخاب رنگ دقت در کمد لباس های شماست. اگر لباس های کمد شما از رنگ های بـِژ، کرم، قهوه ای و سیاه و سفید است و یا از سایر رنگ های خنثی و ملایم تشکیل شده است در فکر استفاده از رنگ های زنده در فضای منزلتان نباشید. چون خیلی زود از آنها خسته می شوید اما اگر در میان لباس هایتان رنگ های شادی مثل قرمز، نارنجی و بنفش زیاد به چشم می خورند احتمالاً از زندگی در فضایی با دکوراسیون برگرفته از رنگ های زنده لذت خواهید برد.

 

از نگاه طراحان دکوراسیون داخلی ، رنگ های زنده دارای ویژگی های فوق العاده ای هستند که می تواند ویژگی های حاکم بر یک فضا را تنها با چند قوطی رنگ تغییر دهد.

 پس از آن که از تمایل و علاقه خود نسبت به این پالت رنگی مطمئن شدید نوبت به انتخاب رنگ های خاصی می رسد که در این گروه می پسندید. هنگام انتخاب پالت رنگ های زنده باید به خاطر داشته باشید که انتخاب این گروه به معنی به کارگیری این رنگ ها در سطوح بزرگ مثل دیوارهاست که بلافاصله کاراکتر و حالت یک اتاق را دستخوش تغییری چشمگیر می سازد و نه تنها به معنی استفاده از یک کاناپه قرمز یا قفسه سبز در گوشه ای از یک اتاق نیست بلکه احاطه شدن در فضایی آکنده از رنگ های زنده و شاد در کلیه جوانب یک اتاق است.

 





http://www.kamyabonline.com/article191.html (پنج شنبه 85/8/11 ساعت 10:21 صبح)
FloorPlan® 3D Design Suite 10 نام نسخه ی جدید از نرم افزار قدرتمند طراحی داخلی ساختمان شرکت IMSI می باشد که مجموعه ای فوق العاده از ابزارهای گوناگون برای ایجاد تغییرات و طراحی و برنامه ریزی برای پروژه های مرتبط با طراحی داخلی و خارجی ساختمان است . با هم با گوشه ای از توانایی های این ابزار قدرتمند طراحی آشنا می شویم :

بیش از 1001 طرح و نقشه ی از پیش طراحی شده و آماده تغییر : می توانید با انتخاب یکی از 1001 طراحی از پیش آماده شده ی نرم افزار و ایجاد تغییرات دلخواه در آن به طرح مورد نظر خود نزدیک تر شوید .

Online 3D Kitchen Showroom : طراحی آشپزخانه ای که همیشه آرزویش را داشتید ! به شما 15 مدل مختلف طراحی آشپز خانه را و 5 طرح مورد پسندتر را نشان می دهد .

1,900+ Convenient 3D Symbols : بیش از 1900 اشیا سه بعدی قابل استفاده در محیط منزل برای مبلمان و تزیین و دکور و ..... محیط درونی و سازش آنها با طرح شما .

Custom Cabinet Builder : خواه شما شما در حال ساخت طرح آشپزخانه و حمام و ... خودتان باشید و یا در حال ایجاد تغییرات در طرح های موجود نرم افزار باشید , FloorPlan 3D برای شما بیش از 35 مدل کابینت را می آورد که به اسانی با تغییر رنگ , مدل , طرح و ... آن ها می توانید به طرح مورد نظر دست یابید .

Landscaping : طراحی زیبا ی خارجی منزل مانند نرده های زیبا , گیاهان و درختان موجود در حیاط و بسیار لوازم جانبی دیگر را این بخش برایتان ساده نموده است .

Virtual Reality Walkthrough : به شما امکان تجسم و خانه ی آینده ی خود را به صورت زنده و 3 بعدی می دهد . به آسانی می توانید به داخل هر کدام از اتاق ها و محیط های منزل قدم بزنید و آن ها را به طور زنده مشاهده نمایید .

LightWorks® Rendering Engine : علاوه بر ویژگی Rendering عادی , این ابزار برای شما امکان کنترل منابع نوری , سایه ها و زنده کردن حس گرما و حیاط در منزل را با موتور قدرتمند LightWorks® Rendering Engine مهیا می سازد .

و بسیاری ابزارهای قدرتمند دیگر مانند :

Interactive Tutorials , Auto Dimensioning , Terrain Tools , Automatic Roof Editor , Custom Window and Door Shapes , Collision Detection , Multiple Views , View and Edit in 2d & 3D , Drag and Drop Symbols , Export DXF and VRML , Multiple Camera Positions , Deck Design , Plumbing Fixtures

برای دانلود روی ادامه متن کلیک کنید




دانلود با حجم ??? مگابایت

دانلود بخش اول

دانلود بخش دوم




طراحی اتاق کودک (پنج شنبه 85/8/11 ساعت 10:21 صبح)

طراحی اتاق کودک


چگونگی به دنیا آوردن فضای معماری به گونه ای که بتواند برانگیزاننده غرور شود و میان آنچه ماده یی شده و میان آن کس که به بهره وری از آن پرداخته, پلی بسازد که بر روی آن بتوان دو سویه حرکت کرد,مشروط از عاملیت و عملکرد  است که بدون کنش , تدبیر و ابداع تحقق نمی یابد.عاملیت و عملکرد فضا ها را تغییر میدهند و نهایتآ کنش به سوی آن تجربه های انسانی و زیبائی شناسی را دگرگون خواهد کرد.

 

 


امروزه , کنش , تدبیر و ابداع و مفهوم گرایی , در نمودها و دغدغه های انسانی که هستی اش را می سازد اهمیتی خاص یافته است و دیگر جائی برای کسانی که خود را اربابان تفکر و معمار می دانستند ,  وجود ندارد.امروزه از مهمترین نمود ها و دغدغه های جامعه رشد , تعالی و پویائی انسانهاست .انسانی که بدون شک آینده ساز فردا خواهد بود .انسانهائی که در ایجاد محیطی جهت رشد و تعالی کودک که همانا پایه و اساس آن از بدو تولد شروع به شکل گیری میکند , در فراهم کردن محیطی مناسب برای او میکوشد.
فرآیند رشد انسانها , در کودکی , تاثیر بسزایی در شخصیت آنان دارد.عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در ? سال اول زندگی او شکل می گیرد , فرآیند رشد کودک در سالهای اولیه زندگی متاثر از عوامل بسیاری است.فعالیت , به عنوان عامل اصلی رشد و یادگیری کودک فرآیندی است که در ارتباط با فضا و محیط کودک , رشد همه جانبه او را موجب می گردد.فضاهای مرتبط با فعالیت کودکان باید دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد فیزیکی , ذهنی , عاطفی و اجتماعی آنان باشد.تحقق این امر از طریق بکارگیری المانهای طراحی معماری ای که منطبق با شرایط جسمی و روانی کودک باشد , امکان پذیر است.

 


طراحی اتاق کودک می بایست با روحیه کودکان در تطبیق باشد و باید طوری طراحی شود ...





راهبرد هایی در طراحی داخلی (پنج شنبه 85/8/11 ساعت 10:21 صبح)

راهبرد هایی در طراحی داخلی

کلمه وسیله ایست برای شاعر تا احساسات و نقطه نظرهای خود را بیان کند , صوت ابزاری است برای تحلیل هیجانات روحی و الهامات آهنگ ساز و بلاخره خط , شکل , فضا , بافت , نور و رنگ عواملی هستند برای عینیت بخشیدن به درون مایه نقاشان , پیکر تراشان و معماران.نقاش در صفحه دو بعدی , پیکرتراش بر حجم سه بعدی و بلاخره معمار داخلی در فضای درونی ساختمان با بکارگیری همین عوامل در معنا دادن به فضا و کار خود میکوشد.

 

 از معماری رحم تا گور , انسان پیوسته خود را در فضا ها می یابد , اما کمتر فضائی را می یابد , که از شان بالقوه انسانی نشات گرفته باشد.پس از انقلاب صنعتی معماری در شکل کلی و شهری جلوه خود را از دست داد ; معماری شکل سطحی و غیر کالبدی به خود گرفت و روح بلند فضاهای داخلی به حس  غریبی بدل شد.که حتی نیاز های اولیه برای انجام فعالیت های روزمره را نیز بر آورده نمی ساخت.بی گمان معماری داخلی , ماهیت خود را از ارتباط با درونی انسان به دست می آورد.از این رو , با روحیه انسان رابطه مستقیمی دارد و توان تاثیرات عمیق تری را نیز میتواند دارا باشد.پس امروزه باید با نگاهی تازه تر به اطراف نگریست انسان فقط یک وجود فیزیکی ساده که به جا و مکان نیاز داشته باشد نیست , بلکه پاسخهای احساسی وی نیز از اهمیت فراوانی برخوردارند.همچنانکه که دانش انسان نسبت به خود و محیط اطرافش گسترش می یابد , حوزه دید او از زندگی و امکانات آن نیز وسیع تر میگردد و به دنبال ایجاد نظم در دنیای اطراف خود میگردد و آنگونه نظمی , منظور و مطلوب خواهد بود که بتواند بیشترین سازگاری را با طبع و روح انسان برقرار کند.روابط زیبا ترین اجزاء گوناگون همیشه به روح انسان اثری ذلپذیر می گذارد , وجوه زیبائی نظم فع الواقع در هنر فشرده گردیده , واجد معنی ویژه ای می گردند و این تجمع عناصر زیبائی شناسی و انسانی است که به فضا شخصیتی ویژه اعطاء می کند.

 

 

 انسان در طول تاریخ اشیائی را با استفاده از تناسبات مرتبط با بدن خود خلق نمود تا مورد استفاده قرار دهد و این مسئله باعث پیدایش علم طراحی شد گسترش و پیشرفت سریع تکنولوژی و شهر نشینی موجب شد تا علم طراحی نیز دائمآ در حال تغییر و تحول باشد.اگر مدل و یا طرحی در یک دوره مورد توجه قرار گیرد به این دلیل است که بر اساس نیازهای زمان خود طراحی شده است از این رو طرحهای دکوراسیون و الگو های آن همواره با تغییراتی کلی و جزئی هموار هستند ...





تزیین اتاق کودک (پنج شنبه 85/8/11 ساعت 10:21 صبح)

اتاق کودک خود را چگونه تزئین کنیم

 

در مبحث‌ مناسب‌سازی‌ خانه‌ - چه‌ بزرگ‌ و چه‌ کوچک‌ - باید توجه‌ داشت‌ که‌ خانه‌ فقط‌ و فقط‌ یک‌ سرپناه‌ نیست‌ بلکه‌ لازم‌ است‌ نیازهای‌ رفتاری ، روانی‌ و اجتماعی‌ ساکنان‌ خود را نیز پاسخگو باشد. به‌ این‌ ترتیب‌ فضاهای‌ اختصاصی‌ هر یک‌ از افراد خانواده‌ باید متناسب‌ با سن‌ و سال ، چگونگی‌ فعالیت ها و روحیه‌ افراد آراسته‌ شود تا علاوه‌ بر کارآمد بودن، نیاز فطری‌ شخص‌ به‌ آرامش‌ و زیبایی‌ را نیز برآورده‌ سازد.

 

- اتاق‌ کودکان برخلاف‌ اتاق‌ پدر و مادر فقط‌ اتاق‌ خواب‌ و استراحت‌ نیست‌ بلکه‌ محل‌ بازی، انجام‌ تکالیف‌ درسی‌ و به‌ طور خلاصه‌ اتاق‌ زندگی‌ است. این‌ اتاق‌ معمولاً مساحت‌ کمتری‌ نسبت‌ به‌ اتاق‌ پدر و مادر یا سایر بزرگترهای‌ خانواده‌ دارد. کوچک‌ بودن‌ اتاق‌ همراه‌ با خرده‌ ریزهای‌ فراوان‌ کودکان‌ و نیز تمایل‌ فطری‌ بچه‌ها به‌ شادی، تمهیدات‌ ویژه‌ای‌ را برای‌ ساماندهی‌ فضای‌ اتاق‌ آنها می‌ طلبد.

 بنابراین‌ برای‌ مناسب ‌سازی‌ اتاق‌ کودکان‌ باید علایق‌ و نکات‌ مورد توجه‌ آنها را شناخت‌ و به‌ آن‌ (حداقل‌ در اتاق‌ خودشان) احترام‌ گذاشت‌ و از نظرات‌ آنها استفاده‌ کرد.

 صرف ‌نظر از سلیقه‌ های‌ شخصی، برخی‌ از ویژگی ها میان‌ کودکان‌ مشترک‌ است‌ که‌ از آنها نیز می ‌توان‌ بهره‌ برد:

- از میان‌ شکل ، جنس‌ و رنگ‌ اشیاء ، کودکان‌ بیش‌ از همه‌ به‌ رنگ‌ توجه‌ دارند و فضاهای‌ رنگی‌ برای‌ آنها جذاب‌ است.

- در طرح های‌ رنگارنگ، طرح هایی‌ با لکه ‌های‌ بزرگ‌ رنگی‌ یا زمینه‌ های‌ رنگی‌ قوی‌ بیش‌ از طرح های‌ ریز نقش‌ و نامفهوم‌ نظر کودکان‌ را جلب‌ می ‌کند...

 





عکس هایی از بزرگترین معماران دنیا (پنج شنبه 85/8/11 ساعت 10:21 صبح)
برای دیدن عکسها با اندازه معمولی روی عکس مورد نظر راست کلیک کرده و ... save picture as رابزنید . حال در محلی که عکس را ذخیره کرده اید می توانید عکس مورد نظرتان را ببینید.





همه چیز در باره گچ (پنج شنبه 85/8/11 ساعت 10:21 صبح)
تاریخ :

ساختار و منابع تهیه ی گچ :

طرز تهیه ی گچ ساختمانی (گچ پزی ):

کوره های گچ پزی:

استفاده از گچ:

نگهداری گچ :

-------------------------------------------------------------------------

گردآورندگان : معین اکبری و مهدی رحمتی

منابع : مصالح شناسی کباری ؛ هامی و چند سایت اینترنتی

-------------------------------------------------------------------------

برای دیدن مطلب اینجا کلیک کنید.





(پنج شنبه 85/8/11 ساعت 10:21 صبح)
FloorPlan® 3D Design Suite 10 نام نسخه ی جدید از نرم افزار قدرتمند طراحی داخلی ساختمان شرکت IMSI می باشد که مجموعه ای فوق العاده از ابزارهای گوناگون برای ایجاد تغییرات و طراحی و برنامه ریزی برای پروژه های مرتبط با طراحی داخلی و خارجی ساختمان است . با هم با گوشه ای از توانایی های این ابزار قدرتمند طراحی آشنا می شویم :

بیش از 1001 طرح و نقشه ی از پیش طراحی شده و آماده تغییر : می توانید با انتخاب یکی از 1001 طراحی از پیش آماده شده ی نرم افزار و ایجاد تغییرات دلخواه در آن به طرح مورد نظر خود نزدیک تر شوید .

Online 3D Kitchen Showroom : طراحی آشپزخانه ای که همیشه آرزویش را داشتید ! به شما 15 مدل مختلف طراحی آشپز خانه را و 5 طرح مورد پسندتر را نشان می دهد .

1,900+ Convenient 3D Symbols : بیش از 1900 اشیا سه بعدی قابل استفاده در محیط منزل برای مبلمان و تزیین و دکور و ..... محیط درونی و سازش آنها با طرح شما .

Custom Cabinet Builder : خواه شما شما در حال ساخت طرح آشپزخانه و حمام و ... خودتان باشید و یا در حال ایجاد تغییرات در طرح های موجود نرم افزار باشید , FloorPlan 3D برای شما بیش از 35 مدل کابینت را می آورد که به اسانی با تغییر رنگ , مدل , طرح و ... آن ها می توانید به طرح مورد نظر دست یابید .

Landscaping : طراحی زیبا ی خارجی منزل مانند نرده های زیبا , گیاهان و درختان موجود در حیاط و بسیار لوازم جانبی دیگر را این بخش برایتان ساده نموده است .

Virtual Reality Walkthrough : به شما امکان تجسم و خانه ی آینده ی خود را به صورت زنده و 3 بعدی می دهد . به آسانی می توانید به داخل هر کدام از اتاق ها و محیط های منزل قدم بزنید و آن ها را به طور زنده مشاهده نمایید .

LightWorks® Rendering Engine : علاوه بر ویژگی Rendering عادی , این ابزار برای شما امکان کنترل منابع نوری , سایه ها و زنده کردن حس گرما و حیاط در منزل را با موتور قدرتمند LightWorks® Rendering Engine مهیا می سازد .

و بسیاری ابزارهای قدرتمند دیگر مانند :

Interactive Tutorials , Auto Dimensioning , Terrain Tools , Automatic Roof Editor , Custom Window and Door Shapes , Collision Detection , Multiple Views , View and Edit in 2d & 3D , Drag and Drop Symbols , Export DXF and VRML , Multiple Camera Positions , Deck Design , Plumbing Fixtures

برای دانلود روی ادامه متن کلیک کنید




دانلود با حجم ??? مگابایت

دانلود بخش اول

دانلود بخش دوم




(پنج شنبه 85/8/11 ساعت 10:21 صبح)
 

 






<      1   2   3      >
 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 1 بازدید
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدیدها: 56273 بازدید
  • درباره من

  • معماری
    مهدی ر
    دانشجو
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •